10B Pierre_riviere's Dunkelweizen

Haftasonu yapmayı düşündüğüm recete. Ufak iki değişiklik dışında -wheat malti 400 gr azaltıp 400 gr carawheat ve 114 gr carafa 2 yerine 110 gr carafa 3 eklemek- Martin Keen’in(homebrew challenge) dunkelweizen reçetesini uygulayacağım. Cumartesi saat 10.00 öncesi her öneriye acıgim. Bunun dışında aklımda bir de deli bir soru var. Erdinger dunkel’i ilk içtiğimde - zaten 1 kez içip zirvede bıraktım- çok net bir pekmez aroması aldım ve pekmezden neredeyse nefret eden beni zevkten 4 köşe yaptı. Özellikle Weyermann Maltlarimin aroma profillerine baktığımda ve internetten yaptığım aramalarda direk olarak pekmez aromasıni oluşturan bir Malt bulamadım. Elbette bunun aslında pekmez değil de erik aroması olma ihtimali de Oldukca yüksek. Zira, Erdinger biranın kurucusu Alexander Erdinger sitede dunkel için şu aroma tanımıni yapmış.

Geriden gelen meyve notaları(erik). Sonuçta erikten de pekmez yapılabildiğine göre teknik olarak haksız sayılmam😄 şimdi soru şu, erik aromasıni daha baskın şekilde alabileceğim bir Malt değişikliği yapmak mümkün olur mu? Ya da daha katkısız olması bakımından tercih edeceğim bir erik pekmezini ficilamadan 3 gün önce ya da kaynamanin son 5 dakikası eklesem maya aroma namina bir şey bırakır mı?

8 Beğeni

Mayayı belçika mayası seçebilirsin

Abi sadece t-58 var Belçika stili biralarda kullanılabilecek maya olarak ama m44 ya da m3q gibi direk Belçika mayası sayıliyor mu bilemiyorum.

T-58 olmaz,ama kıru erik vb gibi tatlar istiyorsan belçika mayası ve decoction öneriyorum

1 Beğeni

Abi o zaman bir küçük ricada bulunayim. Forumdaki decoction başlığını okudum ve YouTube üzerinden de konuyla ilgili birkaç video izledim ama herkesin ufak tefek değişiklikler yaptigini gördüm. - Akgün abinin Brewing with wheat kitabı üzerinden paylaştığı teknik (95) derece ısıya kadar çıkarıp kaynatmama) ya da kaynatip 5 ya da 10 dakika kaynama sonrası tekrar mayseye ekleme gibi-. Bu nedenle mümkünse senin uygulama şeklini de duymak isterim. Zira Belçika mayası bulmam mümkün olmasa da ilk kez çift decoction denemesi yapmam mümkün olur diye düşünüyorum.

Akgün’ün o yazısının hemen üzerinde yazıyor aslında
Kademeli mayşeleme steplerine Maltın 1/3 ünü dıcoction yapacağım vog tavaya alıyorum,200 ml civarı mayşe suyunu da bir kupaya alıyorum,vogda yüksek ateşte dewamlı karıştırıyorum,100 dereceye geldikten sonra bu işlemw dewam ediyoem 15 dk daha,tavaya yapışır gibi olduğunda ya da çok kuruduğunu hissettiğimde mayşeden ekliyorum biraz,bu bşr step,ideali 3 step,bir step 30 dk sürüyor,tabi hafiften süzdürmen gerekiyor maltı mayşe kazanından alırken,ıslak istemiyoruz maltı çok

2 Beğeni

Abi direk bu başlık üzerinden okumuştum ben ama tekrar bakmama rağmen senin postunu göremedim. Farklı başlıklardan bahsediyor gibiyiz sanki.

Başka yere yazmışım bulamadığım için tekrar yazdım zaten,ben yöntemimden çok memnunum,tavsiye ederim,ama 95 derecede decoction daha kolay benim yaptığıma göre,ama benim yaptığımın daha efektif olduğunu düşünüyorum,bu ı da ikisini deı aynı reçeteyle ayrı stil decoctionlarla denersek anlayabilşeiz ancak

1 Beğeni

Aslında s33 olur sanki. Butik Kit mayalarının s33 olduğu söylentisi vardı. Ya da dur! Belçika mayası yollayayım sana.

2 Beğeni

Sagolasin abi, Durul abi ile de konuştuktan sonra eldeki 3638 için starter hazırlayıp stir plate’te çoğaltma işine başladım. Bir dahaki sefere “The Brew Your Own Big Book of Clone Recipes” kitabındaki düvel klonunu yapma niyetim var. Ona uygunsa bu nazik teklifine hayır demem açıkçası.

3 Beğeni

Belçikalı Durul varken benim olaya atlamam abes ama bende 2 çeşit maya var, tripple ve m41, her ikisinden de yollarım

3 Beğeni

Bende de Be-256 var.
Havalar biraz serinleyince gönderebilirim, o da çok başarılı.

3 Beğeni

@ers Abi’nin trippel mayasıysa çoğaltıyorum şu an,o çok başarılı(Bierre De Garde yapacağım),ben de havalar soğuyunca gönderebilirim,belgian dark strong ale yapmıştım ,başka maya düşünme derim ama dunkleweisen yapacağım illa diyorsan @Pierre_riviere mecburen buğday mayası olacak ama kuru erik vb biraz zor tabi ,ben yapmıştım dunkleweisenı

2 Beğeni

Abi, Engin abiye de dün söylediğim gibi 3538 bavarian wheat’ti çoğaltma işine giristim dün. Decoction’u da deneyerek yapacagim artık Bi dunkelweizen. Ne kadar olursa kısmet.

1 Beğeni

aynen sağ olsun @ers in trippel mayası. bunu yapsın havalar da soğumaya başlıyor (derken 41 gösteriyor bugün burası) yollarım ben yine @Pierre_riviere.

3 Beğeni

Yani dunkleweisen neticede,ben çok tutmadım ama decoction yapmamıştım,üşengeç bi günüme denk geldiyse zaar😀

1 Beğeni

Siz elinizdekini bitirmeyin. Bende hala bir 100 gr kadar var. Ben gönderebilirim gerektiğinde. @Durul, @menegin, @Pierre_riviere.

5 Beğeni

Abi bitirmek ne demek, sürekli çoğalıyor :slight_smile:

2 Beğeni

Hehehe, çoğalırlar tabii de, çoğalmanın da bir sınırı var sonuçta. Büyük bira fabrikaları gibi 0,2 ml’yı alıp 100 litreye çoğaltıyor; onu da her seferinde 8 kez kullanmıyorsanız önünde sonunda biter o da.

5 Beğeni

Caramünih yerine special W derim ben eğer kuru meyve isteniyorsa. Fazla kullanmamış olsam da carabohemian da pekmezimsiliğe katkıda bulunabilir diye biliyorum.
Bu reçetede kademeli mayşeleme yok mu ki?

1 Beğeni